۱۳۸۹/۱۰/۰۶

فریدا


اولین باری که فیلم Frida را دیدم عاشقش شدم. عاشق شخصیت محکم فریدا کالو. زن نقاشی که زندگی دردناکی داشت.
 از شوهرش دیه گو متنفر بودم تا وقتی که برای بار دوم از فریدا تقاضای ازدواج کرد.
ديه‌گو ريورا،همسر فريدا، كه از نقاشان بنام مكزيك بود،درباره فريدا مي‌نويسد:«او اولين زن در تاريخ هنر است كه با صراحت، بي‌رحمي و بدون ملاحظه به موضوعاتي مي‌پردازد كه تنها زنان با آنها برخورد مي‌كنند.»

کم کم جذب نقاشیهای فریدا شدم و کتاب نقاشی و زندگی «فريدا كالو»اثر كتوفون وابرر را پیدا کردم. برای آنکه بیشتر از زندگی فریدا بدانید اینجا و اینجا را بخوانید.
چند تا از نقاشیهای فریدا را ببینید:


خودپرتره فریدا در مرز بین آمریکا و مکزیک:

 تابلوی "فریدا در تخت"، که بعد از سقط جنینش کشید و خیلی غم انگیزه:

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام مجدد

به به چقدر پست جدید... همه شون رو خوندم... جالب به نظر می آید... جدیدا حس می کنم فیلم خیلی خیلی کم دیدم...فیلمش رو سعی می کنم پیدا کنم ببینم...